با صادقين همراه و هماهنگ شويد

گروه صادقين

چرا باید بر مصائب سید‌الشهداء گریست ؟؟

شیخ علی زند قزوینی:

می‌گویند که گریه، عامل تخدیر جامعه و عامل فروکش کردن غضب نسبت به دشمنان است؛
نخستین ثمره‌ای که در توجه به مصیبت سیدالشهدا برای انسان حاصل می‌شود «دشمن شناسی» است. این گریه، نه تنها عامل تخدیر نیست، بلکه عواطف تاریخی و اجتماعی بشر را به بلوغ می‌رساند.
عزادار و مصیبت زده، سیدالشهداء است که خطاب به اصحاب امام حسین «یا لیتنا معکم فافوز معکم» می‌گوید و آرزوی در کربلا بودن را دارد. این گریه و اشک برای سیدالشهداء است که شوق حضور در رکاب امام زمان(عج) و نفس کشیدن در دولت حقه‌ ولی عصر(عج) را در دل‌ها زنده می‌کند: «ان یرزقنی طلب ثارکم مع امام مهدی ...».

گریه هدف نیست، نردبان ارتقاء برای یک اقدام اجتماعی و فراگیر است. گریه به احساسات، طریق صحیح می‌دهد و جامعه را به برقراری احکام دین بر محور ولایت، ترغیب می‌کند.
اهل بیت در روایات فراوان هم خود در رثای سیدالشهداء گریسته‌اند و هم شیعیان را امر به گریستن کرده‌اند و برای گریه بر جد مظلومشان وعده‌های بزرگی همچون بخشش گناهان بزرگ و کوچک و ورود در بهشت داده‌اند.


نوشته شده در چهار شنبه 22 مهر 1394برچسب:گریه,امام حسین,صادقین,کرمانشاه,ساعت 12:29 توسط عارف|

سالروز سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان کرمانشاه گرامی باد

نوشته شده در دو شنبه 20 مهر 1394برچسب:,ساعت 11:53 توسط عارف|

سردار همدانی یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و متخصص در «نحوه رزم عملیات نیروهای منظم با شبه نظامیان» بود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه شهید همدانی شب گذشته در اطراف شهر حلب در سوریه به شهادت رسید، تصریح کرد: وی در عرصه مستشاری و برای مشورت دادن به ارتش و یگان‌های مردمی سوریه برای عملیات علیه نیروهای تکفیری در این کشور حضور داشت.با پیشنهاد ایشان بسیج به عنوان مقاومت مردمی در سوریه تشکیل شد و ایشان با اقدامات دقیق هماهنگی میان ارتش و نیروهای مردمی سوریه ایجاد کرد و به آموزش سازماندهی این نیروها همت گمارد. حدود یک سال و نیم بود که سردار همدانی از سوریه به ایران بازگشته بود گفت: ایشان مجددا با شکل گیری ائتلاف جدید علیه نیروهای تروریستی برای کمک به ائتلاف و استفاده از تجربیات ایشان به سوریه بازگشتند و به شهر حلب رفته بودند که شب گذشته به شهادت رسیدند

سردار حسین همدانی عصر دیروز (پنجشنبه) در حین انجام ماموریت های مستشاری در حومه شهر حلب در کشور سوریه به دست تروریستهای داعشی به شهادت رسید.

وی در جوانی با تفکرات حضرت امام (ره) آشنا شده و از محضر درس مکارم اخلاق و احکام شهید محراب آیت‌الله مدنی که در همدان تبعید بودند، بهره‌ای بسزا برده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی پایه‌گذاری و تأسیس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، استان همدان را آغاز و خود نیز به عنوان یکی از ارکان اصلی شورای عالی فرماندهی سپاه استان همدان، فعالیتش را آغاز کرد و با کمک همرزمان و پاسداران آن خطه، به پاکسازی عناصر طاغوت و عوامل فساد و نفاق پرداخت. وی از آنجایی که چندین بار به دست ساواک دستگیر شده و مورد تعقیب بود، عوامل طاغوت را به خوبی می‌شناخت.

شهید همدانی با آغاز جنگ تحمیلی، لحظه‌‌ای درنگ نکرده و راه کردستان را در پیش گرفت و از آنجا که پیش از جنگ نیز به کمک مردم محروم کردستان شتافته و با دیگر دوستان و همرزمان در آنجا نیز گروهک‌های ضدانقلاب را می‌شناخت، دیری نپایید که به صف دشمن‌ستیزان پیوست و فرماندهی عملیات‌های «مطلع‌الفجر» را با پیروزی کامل تجربه کرد. فرماندهی جبهه میانی سرپل ذهاب هم از دیگر گام‌‌هایی بود که در راستای مبارزه با دشمن بعثی برداشته و پس از مدتی کوتاه به همراه حاج احمد متوسلیان و شهید همت و شهید شهبازی در تشکیل و سازماندهی لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) نقش بسزایی داشت. عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس آن هم با مسئولیت فرماندهی محورهای عملیاتی، تجربه‌ای نو در قالب هدایت تیپ و لشکر بوده که از فاتحان خرمشهر، سهمی را از آن خود کرد و سپس از تشکیل یگان‌های رزم سپاه به عنوان بانی و نخستین فرمانده لکشر ۳۲ انصارالحسین (ع) استان همدان، وارد میدان نبرد علیه دشمن بعثی شد.

وی همچنین از فرماندهان منطقه عملیاتی «بازی دراز» در جبهه غرب بوده و خاطرات خود را از این نبرد در کتابی تحت عنوان «تکلیف است برادر» تدوین کرده است.

مسئولیت‌های سردار سرتیپ حسین همدانی در هشت سال دفاع مقدس:

  • فرمانده لشکر ۳۲ انصارالحسین استان همدان
  • فرمانده لشکر ۱۶ قدس استان گیلان
  • معاونت عملیات قرارگاه قدس

مسئولیت‌های پس از دفاع مقدس:

  •  فرمانده قرارگاه نجف اشرف و فرمانده لشکر ۴ بعثت
  •  رئیس ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران
  •  جانشینی فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه (دو دوره)
  •  مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  •  جانشین سازمان بسیج مستضعفان

گفتنی است، سردار سرتیپ همدانی، مفتخر به دریافت دو نشان فتح از دست مقام معظم رهبری و فرمانده کل قواست که به خاطر هدایت و فرماندهی موفق لشکرهای تحت امر در دوران دفاع مقدس بوده است.

 

نوشته شده در جمعه 17 مهر 1394برچسب:سردار,ژنرال,همدانی,سوریه,داعش,شهید,شهادت,ساعت 17:5 توسط عارف|

بیست‌وچهارم ذی‌الحجه روز مباهله نام گرفته است. در این روز که روز نزول آیه «تطهیر» نیز هست، خداوند بر ارزش‌ها و فضیلت‌های اهل بیت (ع) و جایگاه راستین آنان در درک و شناخت اسلام راستین مهر تأییدی دیگر زد.

روایات فراوانی در منابع معروف و دست اول اهل سنّت و منابع اهل بیت(علیهم السلام)آمده است، که با صراحت می‌گوید: آیه مباهله درباره علی، فاطمه، حسن و حسین(علیهم السلام) نازل شده است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مباهله در اصل از ماده بَهْل (بر وزن اَهْل) به معنی رها کردن است. به همین جهت هنگامی که حیوان را به حال خود واگذارند و پستان آن‌را برای جلوگیری از نوشیدن نوزادش در کیسه قرار ندهند به آن حیوان باهِل می‌گویند و از این رو ابتهال در دعا به معنی تضرّع و واگذاری کار به خدا است.

و گاه این واژه را به معنی هلاکت و لعن و دوری از خدا معنی کرده‌اند آن نیز به خاطر رها کردن و واگذار نمودن بنده به حال خویش و خروج از سایه لطف خداست، اما از نظر مفهوم متداول که در آیه به آن اشاره شده، مباهله به معنی نفرین کردن دو نفر به همدیگر است. به این ترتیب که وقتی استدلالات منطقی سودی نداشت، افرادی که با هم درباره یک مسأله مهمّ دینی گفت‌وگو دارند در یک جا جمع می‌شوند و به درگاه خدا تضرّع می‌کنند و از او می‌خواهند که دروغگو را رسوا سازد و مجازات کند، همان کاری که پیامبر اسلام(ص)در برابر مسیحیان نجران کرد، که در آیه 61 سوره آل عمران به آن اشاره شده است.

در این آیه می‌خوانیم:( فَمَن حاجَّکَ فیهِ مِن بَعدِ ما جائَکَ مِنَ العِلمِ فَقُل تَعالَوا نَدْعُ اَبنائَنا وَ اَبنائَکُمْ وَ نِسائَنا وَ ئِسائَکُمْ وَ اَنْفُسَنا وَ اَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعنَةَ اللهِ عَلی الکاذِبینَ)

«هر گاه بعد از علم و دانشی که به تو رسیده، (باز) کسانی درباره مسیح با تو به ستیز برخیزند، بگو: "بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم، شما نیز فرزندان خود را، ما زنان خویش را دعوت نماییم، شما نیز زنان خود را، ما از نفوس خود (و کسی که همچون جان ما است) دعوت کنیم، شما نیز از نفوس خود، آنگاه مباهله (و نفرین) کنیم، و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم"».

این آیه به ضمیمه آیاتی که قبل و بعد از آن نازل شده، نشان می‌دهد که در برابر پافشاری مسیحیان در عقاید باطل خود، از جمله ادعای الوهیت حضرت مسیح(علیه السلام) و عدم کارایی منطق و استدلال در برابر لجاجت آنها، پیامبر(ص) مأمور می‌شود که از طریق مباهله وارد شود، و صدق گفتار خود را از این طریق خاصّ و روحانی به ثبوت برساند، یعنی با آنها مباهله کند تا راستگو از دروغگو شناخته شود

تفسیر آیه

«هر گاه (مسیحیان) بعد از علم و دانشی که به تو رسیده (درباره نفی الوهیت مسیح(علیه السلام) و تثلیت و انحرافاتی از این قبیل) با تو به بحث و ستیز برخیزند، به آنها بگو: "ما فرزندان خود را دعوت کنیم شما نیز فرزندان خود را ( فَمَن حاجَّکَ فیهِ مَن بَعدِ ما جائَکَ مِنَ العِلمِ فَقُل تَعالَوا نَدْعُ اَبنائَنا وَ اَبنائَکُم)، ما زنان خویش را دعوت نماییم و شما نیز زنان خود را، (وَ نِسائَنا وَ نِسائَکُمْ)، ما از نفوس خود (و کسی که همچون جان ما است) دعوت می‌نماییم و شما نیز نفوس خود ( وَ اَنفُسَنا وَ اَنفُسَکُمْ).

آنگاه مباهله (نفرین) کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم: ( ثُمَّ نَبْتَهِل فَنَجْعَلْ لَعْنَةَ اللهِ عَلَیَ الکاذِبینَ).

بدون تردید از نظر تاریخی این مسئله واقع شد. یعنی پیامبر(صلی الله علیه وآله) گروهی را انتخاب کرد و همراه خود برای مباهله آورد.

در روایات اسلامی که مفسّران و محدّثان نقل کرده‌اند آمده است «هنگامی که آیه فوق نازل شد پیامبر(ص) به مسیحیان نجران پیشنهاد مباهله داد، بزرگان مسیحی از پیامبر(ص)یک روز مهلت خواستند، تا در این باره به شور بنشینند. اسقف (اعظم) به آنها گفت: "نگاه کنید، اگر فردا محمد با فرزند و خانواده‌اش برای مباهله آمد از مباهله با او بپرهیزید، و اگر اصحاب و یارانش را همراه آورد با او مباهله کنید که او پایه و اساسی ندارد".

فردا که شد که پیامبر(ص) آمد، در حالی که دست علی(ع) را گرفته بود و حسن و حسین(علیهما السلام) پیش روی او حرکت می‌کردند، و فاطمه(علیها السلام) پشت سر او. مسیحیان و در پیشاپیش آنان" اسقف اعظم آنان بیرون آمدند. هنگامی که پیامبر(ص) را با همراهان مشاهده کرد، پرسید: اینها چه کسانی هستند؟" گفتند: "این یکی، پسر عمو و داماد او است، و این دختر زاده‌های او هستند، و این بانو، دختر او است که از همه نزد او گرامی‌تر است." اسقف نگاهی کرد و گفت: "من مردی را می‌بینم که مصمّم و با جرأت در مباهله آمده و می‌ترسم او راستگو باشد، و اگر راستگو باشد بلای عظیمی بر ما وارد خواهد شد." سپس گفت: "ای ابوالقاسم (محمد(ص)) ما با تو مباهله نخواهیم کرد، بیا با هم صلح کنیم"»!

و در بعضی از روایات آمده که اسقف اعظم گفت: «من صورت‌هایی را می‌نگرم که اگر از خدا بخواهند کوه را از جا برکند چنین خواهد شد! پس مباهله نکنید که هلاک خواهید شد»!

همین مضمون با تفاوت‌هایی که به اصل قضیه ضرر نمی‌زند، در بسیاری از تفاسیر دیگر نیز آمده است، مانند تفسیر فخر رازی (جلد 8، صفحه 10) و قرطبی (جلد 2، صفحه 1346) و روح البیان (جلد 2، صفحه 44) و روح المعانی (جلد 3، صفحه 188) و بحر المحیط (جلد 2، صفحه 472) تفسیر بیضاوی (ذیل آیه مورد بحث) و تفاسیر دیگر.

منبع:

پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله مکارم‌شیرازی

نوشته شده در پنج شنبه 16 مهر 1394برچسب:صادقین,مکارم,مباهله,نفرین,ساعت 15:52 توسط عارف|

استاد غلامرضا سازگار در خصوص فاجعه منا و هشدار رهبر معظم انقلاب سروده اند:

 

مرگتان یک نوید قـــرآنیست

شاهدم سید خراسانیست

مورها اُدخلـــــــو مساکنکم

ارتش ما پر از سلیمانیست

 

                                   

نوشته شده در یک شنبه 12 مهر 1394برچسب:,ساعت 18:5 توسط عارف|

فرمانده کل سپاه :

همه ظرفیتها های ممکن برای " واکنش سریع و خشن" جهت پاسخگو کردن آل سعود به فاجعه منا را آماده کرده و منتظر دستوریم

نوشته شده در یک شنبه 12 مهر 1394برچسب:سپاه,جعفری,فرمانده,انتقام,ساعت 12:12 توسط عارف|

قطعه موسیقی «زخم روی زخم» با صدای محسن توسلی به احترام شهادت زائران و فاجعه روز عیدقربان در «منا» به دلیل بی کفایتی مسئولین عربستان سعودی تولید و در فضای مجازی منتشر شد.

نوشته شده در دو شنبه 6 مهر 1394برچسب:منا,مکه,ترانه,ساعت 8:54 توسط عارف|

نوشته شده در شنبه 4 مهر 1394برچسب:,ساعت 11:26 توسط عارف|



قالب جدید وبلاگ پیچك دات نت